Διεύθυνση:  Χαλκέων 11, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54631

Τηλέφωνα:  +30 2310232301, +30 2310232307, +30 6951565651

Ωράριο Λειτουργίας:  Δευτέρα – Παρασκευή: 9 π.μ. – 7 μ.μ. Σάββατο: 10 π.μ. – 2 μ.μ.

Email: info.alphaermis@gmail.com

ΕΒΕΠ: Ενημέρωση για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια και την αντιμετώπιση των συνεπών επιχειρήσεων από τις τράπεζες

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενημέρωση για τα λεγόμενα «κόκκινα δάνεια» και τη ρύθμιση χρεών των επιχειρήσεων, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017 στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π., στο πλαίσιο της τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς. Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. προσκεκλημένος του Προέδρου, κου Β. Κορκίδη, ήταν ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Θεόδωρος Καλαντώνης, ο οποίος ενημέρωσε για το χρηματοπιστωτικό σύστημα και την πραγματική οικονομία.

Ειδικότερα, συζητήθηκε η αντιμετώπιση του προβλήματος υπερχρέωσης επιχειρήσεων που θεωρείται ότι αποτελεί μείζονος σημασίας θέμα, καθώς, σχεδόν ένα στα δύο δάνεια χαρακτηρίζονται «προβληματικά» στην Ελλάδα, όπως και την Κύπρο. Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, το σύνολο των «μη εξυπηρετούμενων δανείων» έφτασε στα 110 δις ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 60% του ΑΕΠ. «Στην αρχή της κρίσης, οι πρώτες λύσεις για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές, καθώς δεν περίμεναν πως θα διαρκέσει τόσο η ύφεση στην ελληνική οικονομία. Δεν υπάρχει τραπεζικό σύστημα που μπορεί να λειτουργήσει με 50% κόκκινα δάνεια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θ. Καλαντώνης και συμπλήρωσε:

«Σήμερα είμαστε σε καλύτερη θέση και έχουμε στόχο να μειώσουμε τα «κόκκινα δάνεια» κατά 40% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια».

Αναλύοντας, μάλιστα, τη διαδικασία ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι ο νέος Νόμος 4469/2017, που προβλέπει μία διαδικασία ρύθμισης όλων των χρεών μιας επιχείρησης προς το σύνολο των πιστωτών, δηλαδή τράπεζες, εφορίες, τελωνεία, δήμους, ασφαλιστικά ταμεία, προμηθευτές και λοιπούς ιδιώτες, θα ενεργοποιηθεί με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στις 3 Αυγούστου 2017 και θα παραμείνει σε ισχύ έως τις 31/12/2018. Επεσήμανε, επίσης, ότι ο Νόμος για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών επιχειρήσεων έρχεται να ολοκληρώσει το θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος υπερχρέωσης που προκάλεσε η κρίση.

Αξιολογώντας την πραγματική οικονομική ικανότητα της επιχείρησης, η πλειοψηφία των πιστωτών και ο οφειλέτης έχουν τη δυνατότητα να καταλήξουν σε ένα πλάνο αποπληρωμής, που προβλέπει ευνοϊκές ρυθμίσεις ή ακόμα και “κούρεμα” οφειλών. Την προσπάθεια αυτή θα συντονίζει ανεξάρτητος διαμεσολαβητής και η διαδικασία θα υλοποιείται από ειδικό πληροφοριακό σύστημα.

Όσο για τις συνεπείς επιχειρήσεις, που δεν έχουν στηριχθεί όσο θα έπρεπε από τις τράπεζες, όχι γιατί δεν θέλουν, αλλά γιατί δεν μπορούν, ενημέρωσε ότι, από το Μάιο του 2017, το Exportgate.gr δίνει την ευκαιρία στις ελληνικές εταιρείες να ενταχθούν στο “Eurobank Trade Club” και μέσω αυτού να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα διεθνές επιχειρηματικό ηλεκτρονικό δίκτυο που αποτελείται στην παρούσα φάση από 16 τράπεζες σε 22 χώρες, ώστε να συνδεθούν σε διεθνές επίπεδο και να επεκτείνουν την επιχειρηματικής τους δραστηριότητα.

Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης στην τοποθέτησή του ανέφερε:

…η αντιμετώπιση του προβλήματος υπερχρέωσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων είναι μείζονος σημασίας, τόσο για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, όσο και για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης προς το τραπεζικό σύστημα και αποτελεί αναγκαίο όρο, προκειμένου η πραγματική οικονομία να εισέλθει σε μια βιώσιμη τροχιά ανάπτυξης. Αντί ένα δάνειο να φθάσει στο «κόκκινο», ο επιχειρηματίας θα πρέπει να μπορεί να έρθει σε συνεννόηση με την τράπεζα προκειμένου να βρεθεί λύση και να μπορέσει να διατηρήσει ανοικτή την επιχείρησή του και τις θέσεις εργασίας. Το Ε.Β.Ε.Π., θα εξαντλήσει την όποια δυνατότητα έχει, ώστε ευέλικτα και άμεσα, ν’ αντιμετωπίσει τα πλείστα πρακτικά προβλήματα τα οποία θα ανακύψουν κατά την εφαρμογή του Νόμου και θέλοντας να συμβάλει αποτελεσματικά στην εξυπηρέτηση, αλλά και την υποστήριξη των επιχειρήσεων – μελών του, ιδιαίτερα όσων είναι βιώσιμες αλλά βρίσκονται σε αδυναμία, με τη δημιουργία ενός helpdesk, εντός του χώρου του, για την παροχή οδηγιών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Τέλος, ο Πρόεδρος και όλα τα μέλη του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. εξέφρασαν την ικανοποίησή τους τόσο από την παρουσία, όσο και για την ενημέρωση από τις αναλυτικές και ειλικρινείς απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα που έθεσαν στον αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο της Eurobank, κ. Θ. Καλαντώνη, ενώ του επέδωσαν τιμητική πλακέτα για τη στήριξή του στις Πειραϊκές επιχειρήσεις.